سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


- در عبور از دست انداز نباید ترمز درگیر باشد،قبل از آن سرعت را کم کنید   .

- پشت چراغ قرمز دنده را خلاص کنید.در غیر این صورت باعث فشار به دوشاخه کلاج،گیربکس و...می شود.

- ترمز و کلاج را نباید به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو گرفت،زیرا باعث افزایش متراژ ترمز می شود و خودرو دیرتر می ایستد..روش:ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد کلاج را بگیرید.

- آب لوله کشی در رادیاتور نریزید.زیرا باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور،واترپمپ و موتور می شود.حتی باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود.روش: آب را جوشانده بگذارید سرد شود و دوباره بجوشانید.هرچه دفعات جوشاندن بیشتر شود آب سالمتر می شود.فقط دقت شود رسوبات در ته ظرف آب جوشیده شده است پس ته آب را نریزید.

- قبل از خاموش(وروشن) کردن گاز ندهید.این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن انجام می شد ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن هنگام استارت زدن می شود.

 

 

 




تاریخ : چهارشنبه 93/4/4 | 8:0 عصر | نویسنده : ا.مقیسه | نظر

از اماکن دیدنی روستای مقیسه می توان به بقعه ی متبرک امامزاده ای که به حضرت نوچ معروف است ، اشاره نمود.

این سید بزرگوار از نوادگان امام هفتم ، حضرت موسی بن جعفر(ع) می باشند.

بقعه ی متبرک این امامزاده که به مزارنوچ معروف است ، در صحرای ساسان کاریز و در ابتدای راه کویر قرار دارد.

نگهداری وکلیدداری  مزار برعهده ی دو تن از بانوان روستا می باشد.

امکاناتی از قبیل انواع ظروف آشپزی ، سماور ، استکان ، گاز ، کپسول گاز ، فرش ، سرویس بهداشتی و... نیزمهیا می باشد.

با حضور در این مکان ، درکنار زیارت امامزاده ، ازطبیعت زیبای صحرای ساسان کاریز ، قنات آن ومنطقه ی کندوا لذت ببرید.




تاریخ : دوشنبه 93/3/12 | 9:31 عصر | نویسنده : محمود سامانی | نظر

چندسالی است مجتمع آبرسانی سربداران درمنطقه آبگون روستامان مقیسه درشمال روستا ایجادشده وقراربوده روستاهای بلوک کاه وباشتین راازطریق همین مجتمع آبرسانی کنند.

شبکه های همه روستاهااز باقرآبادتاتاج آباد تاکنون به این مجتمع متصل شده ، الا  شبکه ی روستای مقیسه که بازهم بنا به مظلومیت  این روستا ،از اولویت اداره آب وفاضلاب خارج شده است.

اولین مراجعه اداری د شورای جدید روستا به همین منظور وبرای جویاشدن علت امر ودرخواست اقدام لازم بود که درشهریور 1392 صورت گرفت وتاکنون مکاتبات زیادی دراین باب انجام یافته وعلت این محرومیت ،اتمام بودجه های طرح اعلام شده است.

سوال این است که باتوجه به اینکه فاصله مقیسه تا مجتمع ازهمه ی روستاها کمتراست ووضعیت آب شرب مقیسه هم که بهتر ازروستا های همجوارش نبوده ،چرا تاکنون این کارعملی نشده؟

این هم از مسایل آزاردهنده ای است که فقط می شود  نام تبعیض را به آن اختصاص داد.

وضعیت نامناسب لوله های خط انتقال واصلی روستا هم به حدی خراب ونامناسب است که گاهی پس  ازقطع ووصل آب ،زنگ وجرم ازلوله ها بیرون می آید.اما بودجه ای نیست که به داد مردم مقیسه برسد.

 




تاریخ : چهارشنبه 92/11/9 | 8:21 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

درختان قدیمی وخشکیده وسط روستا که خاطرات فراوانی ازهمه ی مارا درشاخه های تکیده اش پیچیده بود،قطع شد.دلیل خشک شدن این همه درخت، روایت های مختلفی داردکه علمی ترین آن ،آفت لاعلاجی است که چندسالی است به درختان نارون محلی سرایت کرده وباعث خشکیدن آنها شده است.کم آبی هم می تواند ازعلت های دیگر این امر محسوب شود.

به هرحال ،ازسایه مهربان درختان تنومند وسط روستا ،محروم شدیم وحالا بایددرتدارک جایگزین کردن درختان مناسب دیگری دراین مسیرباشیم.

مقدمات کاردرحال آماده شدن است وامیدواریم بتوانیم کارشایسته ای دراین باب داشته باشیم.هزینه برش درختان خشک شده،وخرید نهال جدید را خیر محترم حاج آقای امینی متقبل شده اند.خداوند به ایشان جزای خیر عطا فرماید.

 




تاریخ : سه شنبه 92/11/8 | 8:7 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

 هرکسی وهرچیزی روز تولدی داردوبه این بهانه ،آنانکه  تعلق خاطری به او یا آن دارند،دوستی شان را به طریقی ابراز می نمایند.این بهانه ها بسیار ارزشمند است والبته دراین بوران به خود مشغولی ما آدمها،بسیارغنیمت.

چه خوب است به این رسم هنوز پابرجا،درمورد روستامان مقیسه،هم روزی اختصاص بدهیم.روزی که درآن چهره ی این دیار را به زلال عاطفه وعشق ورزی ،از غبار کهنه ی فراموش شدن وازنظر افتادن،بشوییم.

وچه خوب است این حرکت در زمان مناسبی همچون شب سوگواری آخرین پیامبر آسمانی حضرت محمد(ص)وکریم اهل بیت(ع) اتفاق بیافتد،که درآن خانواده های معظم شهدای روستا به یادعزیزان خود از عزاداران اهل بیت عصمت وطهارت که  2 ماه ،خالصانه جامه عزابرتن نموده اند ،پذیرایی می نمایند.

دراین شب عزیز،منتظر همه ی کسانی هستیم که ،مقیسه رادوست دارند.




تاریخ : جمعه 92/10/6 | 1:48 عصر | نویسنده : محمود سامانی | نظر

آیاتاکنون به این فکر کرده ایدکه این همه می گوییم تاریخ مقیسه وگذشته و سابقه ی کهن مقیسه ، آیا سند این همه ادعا چیست؟           چرا   می گوییم مقیسه این چنین وآنچنان تاریخ وگذشته ای دارد؟

واضح است که درکنار اسناد مکتوب به جامانده وگفته های قدما ، یکی ازشاخصه های نشانگر سابقه ی تاریخی ،
آثارو اماکن بجا مانده ازگذشته ی دور است. درروستای مقیسه، نشانه هایی که علامت وگواه این ادعا باشند کجاست؟

باید بگویم آب انبار واقع درمرکز روستا ومزاربی بی خاتون وبرج ،جزو لیست اماکن ثبت شده میراث فرهنگی روستاست که حتی یک ریال هم تاکنون درآنها هزینه نشده است.

 نمی دانیم آیا اثر دیگری بوده یا نه .البته در بعضی روستاهای همجوار ما همچون چشام، مساجد و حسینیه هایی  مثل مسجد و حسینیه قدیمی ما (که البته تخریب شدند) بسیار باسابقه  بوده و ثبت میراث فرهنگی شده اند.

درمقیسه که به ادعای برخی محققین یکی ازسه نقطه ی بسیارقدیمی منطقه سبزوار است هیچ تلاشی برای حفظ آثار فرهنگی نشده است.

 حال، باید به تامل پرداخت یا تحمل ...!؟نمی دانم

 




تاریخ : سه شنبه 92/7/30 | 1:42 عصر | نویسنده : محمود سامانی | نظر

سال سوم است که به ابتکار جناب حجه الاسلام رحمتی جشن عید بزرگ غدیر در روستای مقیسه با تمهیدات قابل توجه و پذیرایی عمومی برگزارمی شود. امسال نکته ی جدید این مراسم دعوت از مسئولین محلی است که شامل بخشدار ، امام جمعه شهرستان و قاضی و رییس دادگاه داورزن می شوند.

امیدکه این مراسم که البته هرچند باشکوه باشد باز هم ناکافی است لیکن حقیقتا برگ سبزی است تحفه ی درویش ، مرضی درگاه حضرت باری-عزشانه- واقع گردد.

 

 




تاریخ : سه شنبه 92/7/30 | 1:27 عصر | نویسنده : محمود سامانی | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.