سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهار قرآن،ماه رمضان فرارسیدوبازهم شور دعاومعنویت ،فضاراپرنمود.باتبریک این ایام نورانی،یک خبر مسرت بخش ازروستامان مقیسه این که،امسال هم به همت نیکوکار گرامی جناب حاج آقای مغیثی(آقاشیخ محمدتقی)طرح ضیافت مستمندان روستا ازامشب (شب چهارم ماه مبارک رمضان)آغازمی شود.

غذادرآشپزخانه حسینیه سیدالشهداء روستا پخت شده،توسط تیم هایی ازجوانان روستا بین خانواده های نیازمند توزیع می گردد.از حاجی مغیثی بخاطراین حرکت خداپسندانه،صمیمانه سپاسگزاریم.خدابه ایشان توفیق وسلامت  عنایت فرماید.

ازجوانان متدین روستا هم به جهت همکاری مجدانه دراین طرح بسیار متشکریم.خداوندبه این عزیزان ،اجر دنیا واخری عطافرماید.




تاریخ : چهارشنبه 93/4/11 | 8:10 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

 

بهار قرآن وتجلی گاه دعا ورازونیاز عاشقانه ی عارفان فرارسید.باز طراوت حضور، سینه های خسته از دوری عشاق را زنده کرد.ندای یارب یارب،سحرگاه وشامگاه  خداجویان را عطرآگین نمود .همه، چه خوبان وچه آنانکه  به خوبی -همچون تشنه نایافته آب- عطش دارند،به نوشیدن لاجرعه ی شراب محبت دعوت شدند.

ساقیا برخیزودرده جام را

خاک برسرکن غم ایام را

امیدآنکه ازبرکات عام این ضیافت الله،نمی به دل بی قابلیت  حقیری چون این بنده،راه یابدوخوبان درسرمستی عارفانه ی خود ازدعای خیر خود مارا بی نصیب ننمایند.

درآستانه حلول ماه برکت ورحمت،به همت نیکوکار ارجمند ،حاج آقای امینی برای مستمندان روستای مقیسه سبدکالایی درنظرگرفته شدوبین این عزیزان توزیع گردید.خداوند به بانی وساعی این عمل ارزشمند،خیر کثیرعطافرماید.




تاریخ : یکشنبه 93/4/8 | 11:36 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

با توجه به اینکه در این ماه مبارک ولادت با سعادت چند تن از پیشوایان شیعیان واقع شده،حضور بانوان محترم در محل امامزاده از رونق خاصی برخوردار بود.

همانگونه که قبلا ذکر شد ،هر روزه مراسم قرائت قرآن وادعیه در امامزاده برقرار می باشد.در این ماه علاوه برقرائت دعاهای وارده ، در روزهای مبعث رسول اکرم(ص)،ولادت امام حسین(ع)،حضرت ابوالفضل العباس(ع)،امام زین العابدین(ع)،حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قائم(عج)،مراسم ویژه ای بدین قرار،با حضور مداحانی ازمشهد وتهران برگزار شد.

_ برپایی جشن و شادی

_ خواندن سرود و مولودی اهل بیت

_ انجام اعمال و قرائت دعاهای خاص آن روز

_ پخش نذری و پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم




تاریخ : دوشنبه 93/3/26 | 1:5 عصر | نویسنده : محمود سامانی | نظر

عید قربان بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

عید قربان




تاریخ : چهارشنبه 92/7/24 | 9:55 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

هفتم ماه ذوالحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام ))

شهادت این بزرگوار را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوییم.

امام باقر علیه السلام: 

«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند.

شهادت امام محمد باقر علیه السلام


امام باقر علیه السلام

خداوند مردانی را که در پی همسران متعدد هستند دشمن می دارد.

منبع: وسائل الشیعه، ج22، ص8

امام باقر علیه السلام

هنگامی که امام زمان قیام می کند بر روی زمین ایشان هر مسجدی که به شکل کاخ­ها ساخته شده است خراب خواهد کرد.

منبع: بحار، ج 52، ص 339

امام باقر علیه السلام

هر مؤمنی که بر نمازهای واجبش دقت کند و آنها را در وقت خود بخواند از غافلین نخواهد بود.

منبع: الکافی، ج 3، ص 270

امام باقر علیه السلام

خداوند اجابت خویش را در دعا کردن پنهان کرده است پس چیزی از دعا کردن او کوچک نشمار، چه بسا با اجابتش همراه شود و تو ندانی.

منبع: خصال - ترجمه جعفری - ج1، ص 305

امام باقر علیه السلام

زمانی بر مردم می آید که امام و پیشوای آنان غیبت می کند،

پس خوش به حال کسانی که در آن زمان بر فرمان ما استوار و ثابت قدم باشند.

منبع: چهل حدیث انتظار ص35




تاریخ : شنبه 92/7/20 | 9:49 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

 

سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام
و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
تبریک و تهنیت باد.

 

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)

 

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)

 




تاریخ : دوشنبه 92/7/15 | 1:17 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر

شهادت امام محمد تقی (جوادالائمه) علیه السلام تسلیت باد

شهادت امام جواد (ع)

در تقویم روزهای سال، ذیقعده یازدهمین ماه قمری است، در این ماه شادی و غم به هم آمیخته، آغازی همراه با سرور و پایانی همراه با اندوه دارد.

این ماه را می توان ماه امام هشتم (ع) نامید زیرا در ابتدای آن ولادت خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) و در یازدهم این ماه ولادت خود آن حضرت و در پایان این ماه شهادت فرزند گرامی امام هشتم (ع)، حضرت امام جواد(ع) واقع شده است.

با این وصف، هشتمین امام معصوم (ع) در انتظار پسر و شیعیان در تب و تاب رویت جمال جوادالائمه (ع) بودند، تا اینکه در رجب سال 195 ه. ق شهر مدینه و خانه امام به نور جمال امام جواد روشن شد. نهمین ستاره برج امامت که فرزند پیشوای هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بود، "محمد" نام یافت تا تجدیدکننده خاطرات و مجاهداتهای جد بزرگوارش پیامبر عالی قدر اسلام باشد.

بعدها بر اثر زهد و تقوایی که از او مشاهده شد به لقب "تقی" موسوم گردید و به دلیل بخشندگی و سخاوتی که در راه خدا داشت به لقب "جواد" نیز معروف شد.
پس از شهادت امام رضا علیه السلام از آنجایی که اراده الهی بر آن بود که رشته امامت نگسلد امام جواد (ع) در خردسالی و سن هفت یا هشت سالگی زمام قافله امت را به دست گرفت. امام جواد (ع) نخستین امام شیعه است که در خردسالی به امامت رسیده این مسئله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آنجا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید اما با آشکار شدن جلوه های الهی امامت آن امام همام اندک اندک ابرهای تیره تردید کنار رفت.
با این وجود مامون، خلیفه مکار عباسی با اهدافی سیاسی و نیرنگ کارانه و برای رهایی از تنگناها وضعیت دشواری که در پی شهادت امام رضا (ع) پدید آورده بود دختر خود ام الفضل را به همسری امام جواد (ع) در آورد.

پس از مامون برادرش معتصم عباسی جای او را گرفت در سال 220 هجری قمری معتصم امام جواد (ع) را از شهر مدینه به بغداد آورد تا از نزدیک مراقب ایشان باشد. دسیسه چینی بعضی از درباریان باعث شد تا معتصم که خود نیز مایه ابراز هر نوع دشمنی با امام را در نهاد خود داشت درصدد قتل امام برآید. معتصم با دستیاری همسر امام، مقصود پلید خویش را با خوراندن سم به آن حضرت عملی ساخت.این واقعه شوم در ماه ذیقعده 220 هجری اتفاق افتاد امام جواد در هنگام شهادت بیش از 25 سال و چند ماه نداشت.

پیکر پاک امام جواد (ع) را در کنار قبر جد بزرگوارش امام موسی بن جعفر (ع) در گورستان قریش بغداد به خاک سپردند.

این محل که مزار پاک شهدای علوی و سادات بود پس از انتقال بدن پاک امام موسی جعفر از زندان بغداد "کاظمیه" خوانده شد و پس از شهادت حضرت جواد (ع) و دفن ایشان در این محل آن را "کاظمین" نامیدند.

شهادت امام جواد (ع)




تاریخ : دوشنبه 92/7/15 | 1:3 صبح | نویسنده : محمود سامانی | نظر
       

.: Weblog Themes By VatanSkin :.